czwartek, 4 października 2012

DIY: pudełka na buty

Całkiem niedawno porządkowałam swoje buty i z lekkim zaskoczeniem odkryłam, że zajmują one około połowy szafek przeznaczonych dla wszystkich domowników. Czyli jakieś 3-4. Nie liczę oczywiście kilku par, które podczas sprzątania wyrzuciłam, tych zimowych, które leżą na strychu i kilku najładniejszych, które trzymam w pokoju. Z tymi ostatnimi postanowiłam coś zrobić, ponieważ przechowuję je, między drzwiami a regałem z książkami, w plastikowych pudełkach, które ciągle się rozpadają. Stwierdziłam, że oryginalne pudełka od butów są o wiele trwalsze, ale jednak niezbyt ładne. Dlatego też postanowiłam zrobić z nimi coś, co spełni wszystkie moje wymagania. Zobaczcie, co z tego wyszło.
 
To będzie potrzebne:

pudełka od butów;
papier do pakowania prezentów;
sztywna folia PCV (ja wykorzystałam jedno z rozpadających się pudełek);
nożyczki;
ołówek;
klej;
linijka;
gąbka do nakładania kleju;
dwustronna taśma klejąca;
1. Na kolorowym papierze rysujemy siatkę pudełka od butów, zostawiając z każdej strony około 1,5 centymetra zapasu.
2. Na jednym z mniejszych boków pudełka rysujemy prostokąt, który powinien zaczynać się około 1,5 centymetra od każdej krawędzi, a następnie go wycinamy.
3. Z kolorowego papieru wycinamy siatki pudełka. Boki kartonu smarujemy klejem, a następnie oklejamy je wyciętą z papieru siatką. W razie konieczności, przycinamy. 
4. W miejscu wyciętego prostokąta wycinamy również kolorowy papier, a następnie, za pomocą dwustronnej taśmy, przyklejamy tam kawałek sztywnej folii PCV. 
5. Teraz oklejamy przykrycie pudełka. W tym celu powtarzamy krok 1 i 3. Gotowe!



A Wy macie jakieś sposoby na przechowywanie butów?

9 komentarzy:

  1. To coś dla mnie!moej buty idą w dziesiątki par i zdecydowanie przyda im się zagospodarowanie :-) Świetny pomysł z tym "okienkiem"!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł! :))))
    Bardzo lubimy tego bloga. Nie wierzymy, że te baleriny przerobiłaś sama, wyglądają, jakby miały ten brokat od początku <33

    OdpowiedzUsuń
  3. aj świetny pomysł ! ...gdybym miała tylko więcej czasu i cierpliwości :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. I nie trzeba przerzucać sterty pudełek, żeby znaleźć ulubione buty, bo od razu widać, gdzie są!

      Usuń